Dzień Liczby Pi

14 marca obchodziliśmy Dzień Liczby Pi, który od 2019 roku oficjalnie stał się Międzynarodowym Dniem Matematyki. Uczniowie wzięli udział w różnorodnych aktywnościach, pełnych radości i nauki.

Filmy o liczbie pi były nie tylko  ciekawym przypomnieniem historii i znaczenia tej niezwykłej liczby, ale również inspirującą lekcją matematyki. Tworzenie plakatów pozwoliło uczniom wyrazić swoją kreatywność i wiedzę na temat liczby pi w sposób artystyczny. Rozwiązywanie rebusów, tworzenie rymowanek i kodowanie rysunków związanych z liczbą pi sprawiło, że nauka matematyki stała się nie tylko edukacyjna, ale również zabawna!

Matematyczny Escape Room dla uczniów klasy 6a był prawdziwym wyzwaniem intelektualnym! Poszukiwanie ukrytych zadań i rozwiązanie zagadek rozwijało umiejętności logicznego myślenia i współpracy. Wszystkie drużyny złamały szyfr  do kłódek i mogły wspólnie odczytać informacje o liczbie pi ukryte w kodzie QR.

Uczniowie klas siódmych i ósmych eksperymentowali z liczbą pi, dzieląc obwody kół przez ich średnice. To praktyczne doświadczenie pozwoliło im zobaczyć znaczenie tej liczby w realnym świecie.

Najmłodsi uczniowie też w tym dniu bawili się matematyką, odkrywając tajemnice figur geometrycznych. Dowiedzieli się np. jak zmierzyć obwód koła. Wykazali się wielką kreatywnością i pomysłowością w tworzeniu kompozycji z figur płaskich.

Nie tylko matematyka świętowała! Na lekcji informatyki i zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu Laboratoria Przyszłości uczniowie projektowali breloczki w kształcie liczby pi, które zostały wydrukowane na drukarce 3D. To niezwykłe doświadczenie połączenia matematyki z technologią.

#Laboratoria Przyszłości     

Skip to content