SP1 na wycieczce Ojców – Zakopane – Wadowice – Kraków

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Gołdapi w dniach  5-11  czerwca byli na wycieczce szkolnej na trasie Ojców – Zakopane –Wadowice – Inwałd – Szczawnica – Niedzica – Dębno – Kraków. Wrażeń przywieźliśmy mnóstwo, polska przyroda roztaczała przed nami wspaniałe widoki.

Pierwszy dzień wycieczki rozpoczęliśmy w Ojcowie. Spotkanie z przewodnikiem rozpoczęliśmy zwiedzaniem Zamku w Pieskowej Skale, następnie przeszliśmy pod Maczugę Herkulesa aby rozpocząć lekcję przyrody. Odbyliśmy pieszą wędrówkę w dół Doliny Prądnika do Bramy Krakowskiej i Źródełka Miłości, dalej przez Wąwóz Ciasne Skałki weszliśmy do Groty Łokietka. Zwiedzanie zakończyliśmy podziwianiem Jaskini Ciemnej.  Miejscem naszego całego pobytu był uroczy pensjonat „U Kasi” w Małym Cichym.

Drugiego dnia wybraliśmy się na spływ przełomem Dunajca, pokonując na tratwach flisackich ok. 18km. Wracając zatrzymaliśmy się przy Zamku w Niedzicy oraz na krótki spacer po koronie sztucznej zapory Czorsztyńskiej. W drodze powrotnej do Poronina zwiedziliśmy XV wieczny drewniany kościółek w Dębnie. Popołudnie spędziliśmy w Zakopanem na Gubałówce i Krupówkach. Wieczorem spotkaliśmy się całą grupą przy ognisku.

Trzeciego dnia po zjedzeniu śniadania wyruszyliśmy na wycieczkę do Tatrzańskiego Parku Narodowego. Główną atrakcją był wjazd kolejką linową na Kasprowy Wierch. Kolejnym punktem programu była wyprawa z panią przewodnik Doliną Gąsiennicową do schroniska Murowaniec a  dla wytrwałych dodatkowo przechadzka nad Czarny Staw Gąsiennicowy.  Roztaczający się przed nami pejzaż był wspaniałą ucztą ducha – dostojne, groźne szczyty, szum górskich strumyków, tatrzańska przyroda – to wszystko wywarło niesamowite wrażenia.  Po obiadokolacji czekała na nas kolejna atrakcja – termy w Bukowinie Tatrzańskiej, gdzie mogliśmy nabrać sił, zrelaksować się po ciężkim dniu.

Czwartego dnia wyruszyliśmy do Wadowic, aby zobaczyć Dom Karola Wojtyły, Muzeum Miejskie, Bazylikę i Dawną Cukiernię Karola Hagenhubera. Oczywiście wszyscy próbowaliśmy słynnych wadowickich kremówek, które smakują wyśmienicie. Z Wadowic udaliśmy się do „Świata Marzeń” – Parku Miniatur i Warowni w Inwałdzie. Przekraczając gród średniowieczny cofnęliśmy się do XV wieku na dziedziniec średniowiecznej warowni, która kryje w sobie niezwykłe miejsca. Z warowni wyruszyliśmy do parku. Tam podziwialiśmy miniaturowe budowle Polski i świata. Kolejną atrakcją był Lunapark i mnóstwo atrakcji: Pirat, Koło Młyńskie, Autoscooter, Super Ślizg, Symulator, Wystawa Tutenchamon, Egipt Horror Show, Kino 5 D, Karuzela Dumbo, Dancing Fly.

Piątego dnia, wcześnie rano pożegnaliśmy się z Zakopanem i ruszyliśmy do Krakowa. Tam   z przewodnikiem udaliśmy się na Wawel. Wielki Kraków to również Kościół Mariacki i ołtarz Wita Stwosza, Sukiennice, Krakowski Rynek i dostojna Wisła, która dodaje uroku królewskiemu grodowi.

Każdy dzień wycieczki był szczegółowo opracowany przez kierownika Martynę Gołębicką, która nieustannie wspólnie z opiekunami: Edytą Olszewską, Marzanną Ziendą-Pawluczuk i Danutą Boguską czuwały nad tym, by wszyscy wrócili zdrowi i pełni miłych wrażeń. Dziękujemy panu kierowcy Andrzejowi za profesjonalną obsługę naszej wycieczki.

Różnorodne atrakcje, jak i dobry nastrój panujący wśród uczestników sprawiły, że wycieczkę można określić jako udaną.